ANNA MIGAŁA
Głód Życia – Gimnazjum nr 1 w Bytomiu
Co jest prawdą? - Gimnazjum nr 1 w Bytomiu. Ośrodek Rehabilitacyjny w Rusinowicach.
Zmęczone Skrzydła.- Ośrodek Rehabilitacyjny w Rusinowicach.
Realizacja
Etiudy teatralnej „Co jest prawdą” , przedstawionej z okazji :
X
jubileuszowej Gali Anioła Wolontariatu organizowanej przez
Bytomską Radę Działalności Pożytku Publicznego oraz Referat
Obsługi Klastra Rewitalizacji 06.12.2015.
Spotkań
z Adrenaliną – Teatr Korez w Katowicach 02.06.2015.
Jubileuszu
Dziesięciolecia Integracji Gimnazjum nr 1 w Bytomskim Centrum
Kultury 29.04.2015.
Mówi o sobie:
"Moje
projekty dotyczą problemów niepełnosprawności, takich jak:
nadopiekuńczość rodziców i opiekunów, odbieranie osobie z
niepełnosprawnością prawa do decydowaniu o sobie, pokazywanie i
łamanie stereotypów dotyczących niepełnosprawności, odbieranie
osób z niepełnosprawnością zdolności do miłości i
seksualności. W mojej pracy nie chodzi mi tylko o wymiar
artystyczny. Najważniejszy dla mnie jest wymiar terapeutyczny. W
pracy z Gimnazjalistami, uwrażliwiam ich na problemy
niepełnosprawności, płynące z postaw naszego społeczeństwa.
Oprócz realizacji projektów, stawiam im pytania: „ Co byś czuł
na miejscu niepełnosprawnej osoby? Z jakimi problemami borykają
się rodzice tych Osób? Co można zmienić w naszych sercach i w
serach osób z niepełnosprawnością, by stać się jednością?”
W Rusinowicach robię spektakle z dziećmi i z rodzicami. Poprzez
taką formę pracy, w rodzicach ujawnia się dużo emocji, jak,
nieprzepracowana złość czy poczucie winy. W spektaklu, często
rodzice muszą odegrać inną rolę niż w życiu. Muszą wyjść z
dotychczasowych niezdrowych przyzwyczajeń. Odkrywają i konfrontują
się z autonomią swojego dziecka. To często budzi opór i gniew,
ponieważ zaburza ich dotychczasowe życie. Pokazuje prawdę o nich
samych. Ale również staje się motywatorem do pracy nad sobą.Oprócz
tego piszę wiersze, ale to tak do szuflady. Od niedawna zaczęłam
pisać bajki o niepełnosprawności. Przymierzam się do ich wydania.
Bajki mają również charakter psychoedukacyjny. Uczą zrozumienia
niepełnosprawności, a także pokazują, że dzieci tolerują inność
bardziej od niejednego dorosłego." Anna Migała.